Konferensen är nu fullbokad – anmäl dig till reservlistan så återkommer vi om plats blir ledig!

Välkommen!

Varmt välkommen till en heldagskonferens där vi tar dig i genom de nya EU-direktiven och hur dessa påverkar dig!

Om mindre än två år ska direktiven vara implementerade i den svenska lagstiftningen. Se till att skaffa dig all kunskap och förståelse så att du är väl förbered till dess!

Under dagen kommer vi bland annat att behandla:

  • Förändringar som rör miljö-, sociala och arbetsrättsliga hänsyn i upphandling
  • Utökade möjligheter till förhandling
  • Förändringar som rör ökade möjligheter för små företag att delta i upphandling

Skynda dig att boka – antalet platser är begränsat! Detta är en dag som du inte vill missa!

Det här får du på konferensen

Verktygen

Verktygen för att genomföra bättre upphandlingar och affärer.

Nätverkande

Ett breddat nätverk med nya värdefulla kontakter, samt möjlighet att ställa frågor direkt till talarna.

Inspiration

Inspiration att dela med dig av till dina kollegor när du är tillbaka på kontoret.

Dokumentation

Du får dokumentation från dagen i PDF-format.

Våra erbjudanden:

Konferensavgift

Pris: 3 500 kronor plus moms. Vi erbjuder också fina grupprabatter till er som går fler från samma företag! Se mer här!

Är du student? Vi erbjuder studentrabatt! Du betalar endast 500 kronor inklusive moms. Kontakta  för att boka.

Detta får du i priset!

Konferensdeltagande, frukost, förmiddagsfika, lunch, eftermiddagsfika och mingel med förfriskningar. Redan dagen efter får du tillgång till talarnas presentationer. Under dagen ges du också flera tillfällen att nätverka och bredda ditt kontaktnät med upphandlare, inköpare och leverantörer.

Har du frågor? Kontakta oss på 

Program Framtidens upphandling: De nya EU-direktiven

08:30

Registrering öppnar

09:30

Välkomna!

Bo Nordlin, chefredaktör, Upphandling24

De nya upphandlingsreglerna

En inblick i utredningsarbetet och presentation av förslaget till den nya lagen om offentlig upphandling. Frågan om koncessioner tas även upp i korthet.

Eskil Nord och Jonatan Wahlberg

11:10

Kaffe

Advokaternas kommentar till utredningen och nya LOU

Carl Bokwall, advokat, Cederquist och Eva-Maj Mühlenbock, advokat, Lindahl

12:30

Lunch

Öppet för förhandling – en genomgång av nya och nygamla upphandlingsförfaranden

Innovationspartnerskap, konkurrenspräglad dialog och större möjligheter till förhandling. Blir upphandling enklare? Så kommer det att fungera!

Frågestund

Eva Sveman, förbundsjurist, SKL

Så kan du underlätta för mindre företag

Att dela upp kontrakt

Begränsade krav på årsomsättning

Förenklingar för flexiblare affärer

Frågestund efter respektive programpunkt

Fredrik Rogö, upphandlingsjurist, Upphandlingsbolaget

14:50

Kaffe

Så kan du använda upphandling som styrmedel – nya möjligheter att ställa krav

Miljökrav

Sociala krav

Arbetsrättsliga krav

Frågestund efter respektive programpunkt

Mathias Sylwan, förbundsjurist, SKL

Ökat fokus på sunda upphandlingar – här är förändringarna

Skärpta krav på onormalt låga anbud

Obligatoriska uteslutningsgrunder

Så regleras marknadsanalysen

Frågestund efter respektive programpunkt

Anna Ulfsdotter Forssell, advokat, Delphi

17:00

Mingel

Dagens talare

Plats: Grand Hotel, Stockholm

Anmäl dig nu!

Datum: 29 september

Tid: 09.30-17.00

Pris: 3 500 kronor ex moms. Vi erbjuder också fina grupprabatter!

Konferensen är nu fullbokad – anmäl dig till reservlistan så återkommer vi om plats blir ledig!

Våra partners

#ModUpp 2020

ModUpp2020 – Utmaningar och uppmaningar för en modern upphandling

För första gången går tredjepartscertifieringar för miljö och social hållbarhet samman och uppmanar offentliga beslutsfattare och inköpare att ställa om till en medveten och modern upphandling genom #ModUpp2020. Bra Miljöval, EU Ecolabel, Fairtrade, KRAV, MSC, Svanen och TCO Certified är effektiva verktyg för den som vill ställa de rätta, tuffa kraven.

Laddapp Sweden AB

Då vi mer och mer blir beroende av våra mobiltelefoner där vi idag förutom att ringa,använder mail, och sociala medier, är batterikapaciteten ett känt problem.En dag på stan utan att ladda, drar lätt ur sista droppen batteri i telefonen.Vi kombinerar därför två behov. Personer som har ont om batteri i telefonen och behöver ladda batteriet, och butiker som vill ha fler kunder in till sina butiker.Laddapps personal ansvarar för ev. service på laddstationen och ser till att det alltid finns uppdaterade kontakter till nya telefoner.

Vi jobbar i tre områden
Butiker
Vill få in fler kunder i butiken via laddappen som visar var närmaste laddstation finns.

Serviceinrättningar
Vill stärka relationen och visa upp ett mervärde för sina medlemmar/kunder, tex träningsanläggningar, frisörer, tandläkare.

Offentliga platser
Erbjuder gratis laddning som en service, tex. väntrum inom sjukvården, flygplatser, gallerior. Laddstationerna finns i olika utformning och kan även förses med en bildskärm som visar reklam eller information.

Ladda batteriet till din mobiltelefon gratis i en av Laddapps laddstationer!

Visma

Visma är den ledande leverantören av produkter och tjänster inom programvara, outsourcing, inköp, betalning, butiksdata, IT-projekt, anbud och upphandling. 5 400 anställda, varav 1 600 i Sverige, förenklar och effektiviserar verksamhets-processer hos 340 000 kunder i både privat och offentlig sektor.

Upphandlingsverktyget Visma TendSign är ett system för att skapa upphandlingar, ta in och utvärdera anbud samt sluta avtal och lägga upp avtalskataloger. Verktyget är webbaserat och används idag av cirka 800 upphandlande organisationer och 30 000 leverantörer med anbudsgivarkonton. Läs mer på www.tendsign.com.

Inköps- och fakturahanterinslösningen Visma Proceedo effektiviserar processer för avtalshantering, inköp, beställning och fakturahantering och gör att du på ett enkelt sätt får kontroll över inköp, kostnader och kvalitet. Läs mer på www.visma.se/proceedo.

Swedwatch

Swedwatch är en researchorganisation som granskar huruvida svenska företag och upphandlande myndigheter följer internationella normer när det gäller socialt och miljömässigt ansvarstagande. På uppdrag av kommuner landsting och myndigheter har Swedwatch utvecklat frågeformulär, bedömningsmallar och handledning kring sociala krav inom upphandling. Swedwatch har varit remissinstans i Miljöstyrningsrådets CSR-kompassen, och är med i European Working Group on Ethical Public Procurement (EWGEPP), som samlar experter och upphandlande myndigheter från EU-medlemsländer.

Acento Finance

Professionella hyreslösningar för teknologibaserad utrustning och tjänster

Acento Finance erbjuder hyreslösningar med tillhörande värdeökande tjänster. Vår specialitet är lösningar inom teknologibaserad utrustning IT-technology, industritechnology och medical. Vi finns representerade i Norden och samarbetar globalt med ledande leverantörer inom IT. Våra kunder är medelstora och stora företag, landsting, kommuner, statliga verk och myndigheter.

Ett exempel på innovativ lösning som sparar tid, pengar och strul åt våra kunder är ADLM, Acento Device Lifecycle Management, www.adlm.se, som vi lanserade i Almedalen i somras tillsammans med IDG och Upphandling24.se. Våra kunder sparar mellan 10-20% genom smarta investeringar med rätt lösning som optimerar funktion, miljö och säkerhet över tid.

Acento Finance ingår i CHG-MERIDIAN koncernen, www.chg-meridian.com