Välkommen!

Varmt välkommen till en heldagskonferens om att upphandla IT.

Detta blir en heldag där du får ta del av experternas allra viktigaste tips och råd om hur du på bästa sätt upphandlar IT-lösningar, teknologi och säkerhet.

Exempel på frågor som kommer att tas upp under dagen är:

  • Trender inom IT
  • Outsourcing
  • Kammarkollegiets ramavtal
  • Avtal om servicenivå av IT-tjänster (SLA)

Detta – och mycket mer! Boka din och dina kollegors plats i dag, vi erbjuder fina grupprabatter!

Dagen därpå, den 17 september, anordnar vi Upphandla konsulter. Passa på att gå båda dagarna och få 40 procent rabatt på den andra dagen! Detta går också att kombinera med vår grupprabatter! Billigare än så blir det inte!

Boka din plats här!

Det här får du på konferensen

Verktygen

Verktygen för att genomföra bättre upphandlingar och affärer.

Nätverkande

Ett breddat nätverk med nya värdefulla kontakter, samt möjlighet att ställa frågor direkt till talarna.

Inspiration

Inspiration att dela med dig av till dina kollegor när du är tillbaka på kontoret.

Dokumentation

Du får dokumentation från dagen i PDF-format.

Våra erbjudanden:

Konferensavgift

Arbetar i offentlig sektor –  3 900 kronor plus moms för endast Upphandla IT, 6 240 kronor plus moms om du deltar på både Upphandla IT och Upphandla konsulter.

Arbetar som leverantör till offentlig sektor – 5 900 kronor plus moms för endast Upphandla IT, 9 440 kronor plus moms om du deltar på både Upphandla IT och Upphandla konsulter.

Passa på att ta med dig dina kollegor! Vi erbjuder fina grupprabatter!

Är du student? Vi erbjuder studentrabatt! Du betalar endast 500 kronor inklusive moms per konferens. Kontakta  för att boka.

Detta får du i priset!

    • Konferensdeltagande
    • Frukost
    • Förmiddagsfika
    • Lunch
    • Eftermiddagsfika
    • Mingel med förfriskningar
    • Tillgång till talarnas presentationer redan dagen efter.

Under dagen ges du också flera tillfällen att nätverka och bredda ditt kontaktnät med upphandlare, inköpare och leverantörer.

Har du frågor? Kontakta oss på 

Boka din plats här!

Program Upphandla IT 16 september

08:30

Registrering öppnar

09:30

Välkomna!

Bo Nordlin, chefredaktör, Upphandling24

Servicenivåer och generella KPI:er– så mäter du bäst en lyckad och effektiv IT-leverans

SLA och KPI:er är två viktiga avtalsverktyg för att mäta kvalitet och uppfylla kundens förväntningar. Här får du veta viktiga principer och vanliga fallgropar med SLA samt tips och råd hur man bygger generella KPI:er på bästa sätt för en lyckad affär och ett gott samarbete mellan kund och leverantör.

Agne Lindberg, advokat och partner, Delphi

IT-prioriteringar i en digital värld

I den digitala världen ändras IT-prioriteringarna även för offentlig sektor. Nytt måste hanteras parallellt med gammalt. Vilka är de framtida it-prioriteringarna och utmaningarna?

Håkan V Nilsson, Sr Managing Partner, Gartner Consulting

10:50

Paus för kaffe och fika

Så användes konkurrenspräglad dialog i infrastruktur-upphandling

I upphandlingen av IKT-Infrastruktur till Nya Karolinska Solna tillämpades upphandlingsformen konkurrenspräglad dialog för att säkerställa effektiv konkurrens, optimal kvalitet och kostnadseffektivitet.
Lyssna till deras erfarenheter!

Christer Nilsson, projektledare IKT-försörjning, Nya Karolinska Solna

Lyckat resultat genom fördjupad dialog

När Exportkreditnämnden bestämde sig för att upphandla outsourcing av it-driften ville man minska risken för missförstånd kring krav och önskemål på kommande IT-miljö. Man ville även underlätta leverantörernas anbudsprocess. En RFI utgjorde starten för en omfattande dialog med leverantörerna, vilket resulterade i en lyckad upphandling. Så här gick de till väga!

Zina Norin, upphandlingsansvarig, och Magnus du Reitz, tf IT-chef, Exportkreditnämnden

12:30

Lunch

Intressanta upphandlingsrättsliga fall från IT-branschen

Anna Ulfsdotter Forssell redogör för några intressanta rättsfall av relevans för IT-branschen, bland annat uteslutning på grund av allvarligt fel i yrkesutövning och otillåten komplettering av anbud eller ej.

Anna Ulfsdotter Forssell, advokat och partner, Delphi

Så upphandlar du IT med fokus på totalkostnaderna

De nya EU-direktiven lyfter fram totalkostnadsperspektivet som en viktig faktor vid upphandling. Detta påverkar även upphandlingar av it-relaterade produkter och tjänster, ur ett flertal aspekter. Totalkostnadsperspektivet ställer krav på att vi redan från början behöver planera även för den efterföljande upphandling vilket ofta glöms bort.

Björn Westin, upphandlingsstrateg, Affärsconcept

15:00

Paus för kaffe och fika

Så kan du minska miljöpåverkan vid datorupphandlingar

Livscykelanalyser visar att produktionsfasen har mycket stor inverkan på den totala miljöpåverkan från datorer. Den viktigaste åtgärden för att reducera miljöbelastningen från användningen av datorer är alltså att använda produkterna under lång tid. För att reducera miljöbelastningen specifikt från användningsfasen kan man ställa höga krav på produktens energiprestanda.

Karin Lundquist, sakkunnig, Konkurrensverket

16:30

Mingel

Diskutera dagen över ett glas vin, öl eller alkoholfritt alternativ och nätverka med kollegor!

Dagens talare

Plats: Grand Hotel, Stockholm

Anmäl dig nu!

Datum: 16 september

Tid: 09.30-16.30

Pris: Arbetar i offentlig sektor –  3 900 kronor plus moms om du deltar på endast Upphandla IT, 6 240 kronor plus moms om du deltar på både Upphandla IT och Upphandla konsulter.

Arbetar som leverantör till offentlig sektor – 5 900 kronor plus moms om du endast deltar på Upphandla IT, 9 440 kronor plus moms om du deltar på både Upphandla IT och Upphandla konsulter.

Se till att ta med dig dina kollegor, vi erbjuder fina grupprabatter!

Våra partners

Visma

Visma är den ledande leverantören av produkter och tjänster inom programvara, outsourcing, inköp, betalning, butiksdata, IT-projekt, anbud och upphandling. 5 400 anställda, varav 1 600 i Sverige, förenklar och effektiviserar verksamhets-processer hos 340 000 kunder i både privat och offentlig sektor.

Upphandlingsverktyget Visma TendSign är ett system för att skapa upphandlingar, ta in och utvärdera anbud samt sluta avtal och lägga upp avtalskataloger. Verktyget är webbaserat och används idag av cirka 800 upphandlande organisationer och 30 000 leverantörer med anbudsgivarkonton. Läs mer på www.tendsign.com.

Inköps- och fakturahanterinslösningen Visma Proceedo effektiviserar processer för avtalshantering, inköp, beställning och fakturahantering och gör att du på ett enkelt sätt får kontroll över inköp, kostnader och kvalitet. Läs mer på www.visma.se/proceedo.

Inrego

Inrego är specialiserat på hållbar återanvändning av IT-utrustning. Vi säljer testade och kvalitetssäkrade proffsdatorer och andra IT-produkter till offentlig och privat sektor. I fjol levererade vi 150 000 datorer till skolor, myndigheter, företag mfl.

Vi ger samma garantier, service och support som vid upphandling av nya IT-produkter. Men genom att handla av oss gör du en bättre affär och skapar konkreta miljövinster.

Inrego grundades 1995, omsätter ca 200 miljoner kronor och är utsett till Utmärkt Hållbar Leverantör 2013 av Miljöstyrningsrådet.

F5 Networks

F5 Networks – Möjligheternas leverantör F5

Networks har i 18 år strävat mot att skapa lösningar för att göra företags applikationer tillgängligare, snabbare och säkrare. Men de har också lösningar som gör att företag kan bygga och driftsätta applikationer snabbare och säkrare och dessutom underhålla dem enklare.

F5 Networks lösning skiljer sig fundamentalt från andra säkerhetsleverantörers, något som i takt med att vi skapar mer verksamhetskritiska applikationer, mer centraliserade applikationer, mer webbaserade applikationer, visade sig ligga F5 Networks helt i fatet.

Idag använder företag F5 Networks för att maximera nyttan av applikationer och samtidigt minska de associerade kostnaderna.

Laddapp Sweden AB

Då vi mer och mer blir beroende av våra mobiltelefoner där vi idag förutom att ringa,använder mail, och sociala medier, är batterikapaciteten ett känt problem.En dag på stan utan att ladda, drar lätt ur sista droppen batteri i telefonen.Vi kombinerar därför två behov. Personer som har ont om batteri i telefonen och behöver ladda batteriet, och butiker som vill ha fler kunder in till sina butiker.Laddapps personal ansvarar för ev. service på laddstationen och ser till att det alltid finns uppdaterade kontakter till nya telefoner.

Vi jobbar i tre områden
Butiker
Vill få in fler kunder i butiken via laddappen som visar var närmaste laddstation finns.

Serviceinrättningar
Vill stärka relationen och visa upp ett mervärde för sina medlemmar/kunder, tex träningsanläggningar, frisörer, tandläkare.

Offentliga platser
Erbjuder gratis laddning som en service, tex. väntrum inom sjukvården, flygplatser, gallerior. Laddstationerna finns i olika utformning och kan även förses med en bildskärm som visar reklam eller information.

Ladda batteriet till din mobiltelefon gratis i en av Laddapps laddstationer!

Acento Finance

Professionella hyreslösningar för teknologibaserad utrustning och tjänster

Acento Finance erbjuder hyreslösningar med tillhörande värdeökande tjänster. Vår specialitet är lösningar inom teknologibaserad utrustning IT-technology, industritechnology och medical. Vi finns representerade i Norden och samarbetar globalt med ledande leverantörer inom IT. Våra kunder är medelstora och stora företag, landsting, kommuner, statliga verk och myndigheter.

Ett exempel på innovativ lösning som sparar tid, pengar och strul åt våra kunder är ADLM, Acento Device Lifecycle Management, www.adlm.se, som vi lanserade i Almedalen i somras tillsammans med IDG och Upphandling24.se. Våra kunder sparar mellan 10-20% genom smarta investeringar med rätt lösning som optimerar funktion, miljö och säkerhet över tid.

Acento Finance ingår i CHG-MERIDIAN koncernen, www.chg-meridian.com

Kontakt